White Sands Nat Park

12 augustus 2016 - El Paso, Texas, Verenigde Staten

En toen was het vrijdag, laatste dag om nog te iets te bekijken. Het was ff een stukkie rijden, met onderweg nog een bordercontrol ( we waren niet op de grens, maar ze wilden toch wel even de paspoorten zien.....tja, we zien er zó mexicaans uit).  Het White Sands was heel mooi, eigenlijk bestond het uit heel fijn gefragmenteerde seleniet...gips dus, geen zand. Het voelde ook veel fijner aan, en als je een klein kuiltje groef was het vochtig, dus toch ondergronds water aanwezig. Voor de rest was het heet daar, er leven wel wat repielen , knaagdieren en vogels  maar allemaal aangepast aan het extreme klimaat.

Morgen dus terugvliegen... had nog wel n weekje bij gemogen :)

We hebben de VS best goed leren kennen. Sommige vooroordelen kloppen, sommige ook niet. Bijvoorbeeld de overdreven begroetingen die je altijd krijgt in restaurants of benzinepompen...dat is toch gewoon gemeend, en niet fake. Amerikanen zijn heel aardig en oprecht geinteresseerd en behulpzaam.  Wat wel klopt, is dat bijna alle werknemers in de schoonmaak en bediening de mexicaanse of afro amerikaanse medemens is... dat verbaasde me toch wel..

We vonden het allemaal een toffe vakantie, lekker gegeten, mooie dingen gezien en quality time met elkaar.....

1. Jolanda:
    13 augustus 2016
    Jammer dat het weer voorbij is....Begint straks het gewone leven weer. Ach , weer centjes verdienen voor de volgende verre vakantie is ook nuttig toch ??..
    Ik ben blij dat jullie er straks weer zijn, hoor ! XXX